Všeobecné obchodné podmienky
Časť I.
Obchodné podmienky pre osoby, ktoré sú spotrebiteľmi
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky“)
upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy
uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je DoorMont s.r.o., IČO: 45640696,
sídlo: Hájska 1138/53, 951 31 Močenok, zapísaný: v Obchodnom registri Okresného súdu
Trnava I oddiel: Sro, vložka: 25841/T (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim –
spotrebiteľom (tiež ako „zákazník“), ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na
internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho
e - mail: info@doormont.sk
telefón: 0948 756 949
fax: ....................................
IČ DPH: SK2023073624
DIČ: 2023073624
korešpondenčná adresa: Nitrianska 372/209, 951 13 Branč
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Banka: ČSOB – Československá obchodná banka, a.s.
Č. účtu: 4012435579/7500
IBAN: SK12 7500 0000 0040 1243 5579
BIC (SWIFT): CEKOSKBX
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj,
Staničná 9, P. O. Box 49/A, 950 50 Nitra 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor
tel. č. : 037/7720 001, 037/7720 034, fax. č.: 037/ 7720 024
1.2. Kupujúcim sa v zmysle tejto časti Obchodných podmienok rozumie spotrebiteľ.
1.3. Spotrebiteľom sa na účely týchto Obchodných podmienok rozumie fyzická
osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
1.4. Kupujúci ako spotrebiteľ, pri zadávaní objednávky uvedie najmä svoje meno,
priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mailový kontakt.
1.5. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V
prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si
dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými
podmienkami.
1.6. Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú
prevádzkuje predávajúci, je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci
nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru
bude pre kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej
zmluvy kupujúceho predávajúcim vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného
formulára na internetovej stránke predávajúceho (ďalej len "objednávka"), resp.
akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho predávajúcim vo
forme emailu, osobne, telefonicky alebo faxom. V prípade ak predávajúci
a spotrebiteľ uzatvoria kúpnu zmluvu prostredníctvom webstránky
www.doormont.sk, predávajúci je povinný dodržať všetky povinnosti, ktoré
stanovuje zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých
zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru"). Všetky ceny za
tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané v EUR vrátane
DPH. Podmienkou uzatvorenia kúpnej zmluvy je pravdivé a úplné vyplnenie
všetkých údajov a náležitostí požadovaných pri realizácii objednávky.
2.2. Záväzné akceptovanie návrhu uskutoční zamestnanec predávajúceho najneskôr v
nasledujúci pracovný deň po vykonaní objednávky. Záväzné akceptovanie bude
vykonané prostredníctvom elektronickej pošty o akceptovaní objednávky po
predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti tovaru,
platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako
"potvrdenie objednávky". V prípade zistenia vyššej ceny má predávajúci povinnosť
vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred
potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu zákazníka so zmenou ceny a
následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany predávajúceho sa
zmluvný vzťah považuje za uzavretý. Automaticky vykonávané Oznámenie o prijatí
objednávky do elektronického systému predávajúceho, ktoré kupujúci obdrží na svoju
e-mailovú adresu ihneď po odoslaní jeho objednávky, sa nepovažuje za záväzné
akceptovanie objednávky; toto Oznámenie má len informatívny charakter za účelom
upovedomenia kupujúceho o obdržaní jeho objednávky. Na e-mailovú adresu
kupujúceho mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom
jeho objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii
tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru
a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má
byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru na
dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné
meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné údaje.
2.4. Podľa novely zákona č. 222/2004 Z. z., o dani z pridanej hodnoty nemožno od
1.1. 2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Údaje v
daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade, kedy zákazník tovar ešte
neprijal a nezaplatil.
2.5. V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej stránke
predávajúceho spravuje okrem týchto všeobecných obchodných podmienok aj
záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci objedná tovar
v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, predávajúci je oprávnený objednávku
kupujúceho stornovať. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný
prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú
finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s
predávajúcim nedohodne inak.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
a. dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v
dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu
spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b. zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR
c. odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej
podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady
predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový
doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho
za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci má pred záväzným akceptovaním objednávky právo stornovať
objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný
dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v
cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne
na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný emailom.
3.4. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť totožnosť kupujúceho alebo osoby
poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru a to v prípadoch, kedy je
dodávka tovaru kupujúcim platená vopred kartou, prostredníctvom bankového
prevodu, alebo prostredníctvom faktúry so splatnosťou.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný:
a. prevziať zakúpený alebo objednaný tovar
b. zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti
vrátane nákladov na doručenie tovaru,
c. nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
d. potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním
poverenej osoby.
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste
dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a
vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho.
5.2. Objednaný tovar je možné dodať na adresu uvedenú a potvrdenú
v objednávacom formulári. Tovar doručujeme prostredníctvom vlastnej dopravy na
kupujúcim zvolenú adresu alebo osobným odberom priamo u predávajúceho. Objednávky sú
vybavované v čo najkratšom možnom čase podľa skladových zásob. Termín dodania
je určený pri každej objednávke. V prípade, že dané lehoty nie
je z technickým príčin možné dodržať, bude o tom kupujúci bezodkladne
informovaný. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v dohodnutej lehote,
kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak
predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je
oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii
objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho
písomného odstúpenia od zmluvy tovar neprevezme do 10 pracovných dní po
uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii, vzniká
predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných
nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 14 pracovných
dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený
odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. V prípade, že si zákazník tovar
neprevezme pri prvom doručení, a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný
uhradiť náklady opätovného doručenia tovaru.
5.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím
lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky
predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej
zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby
tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie
tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať zápis o doručení a odovzdaní tovaru.
Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je
povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o
zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie. Ak bude potrebné dodávku tovaru
opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve,
všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru
na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné.
5.7. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho obal,
bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal
tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a
za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri
jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru odmietnuť tovar
prevziať a vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis),
ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu
doručeného predávajúcemu môže predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s
dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku tovaru, zľavu na tovar a v prípade
neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar. Neskoršie reklamácie
tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal
tovar už v čase jeho prevzatia.
5.8. Predávajúci nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru zavinené doručovacou
spoločnosťou, za oneskorené dodanie tovaru z dôvodu nesprávne uvedenej adresy
prijímateľa kupujúcim pri vyplnení formulára pri objednávke tovaru resp. registrácii
užívateľa, za poškodenie zásielky doručovacou spoločnosťou, za prípadné nedodanie
tovaru ku ktorému došlo v dôsledku nepredvídateľných prekážok, ktoré predávajúci
nemohol ovplyvniť.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote
uvedenej v bode 5.2. Obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a
predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v zmysle
bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok.
5.10. V každej zásielke je priložená faktúra - daňový doklad, ktorá zároveň slúži ako
dodací a záručný list pokiaľ nie je k objednanému tovaru doložený osobitný záručný
list výrobcu.
5.11. Spôsoby platieb: platba na dobierku, platba bezhotovostným prevodom na účet
predávajúceho, v hotovosti pri osobnom odbere.
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v
kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia
kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") na
dobierku, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, alebo v hotovosti
pri osobnom odbere. Všetky ceny uvedené na internetovej stránke predávajúceho sú
konečné. V cene tovaru nie je zahrnutá cena dopravy a balného. Prípadné náklady na
dopravu a balné budú zaúčtované na konci objednávky. Za tovar platí kupujúci cenu,
aká je uvedená na internetovej stránke predávajúceho v čase vykonania objednávky.
Individuálne zľavy kupujúcim sú predmetom osobitnej dohody.
6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet predávajúceho.
6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v
lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v
kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať
vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.5. Náklady spojené s montážou a vynášaním tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene
tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
6.6. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie
je uvedené inak.
6.7. V prípade, že kúpna cena za vrátený alebo reklamovaný tovar a tovar, pri ktorom
došlo k odstúpeniu od zmluvy bude uhradená kupujúcim formou darčekových
certifikátov, prípadne ich kombináciou s peňažným plnením, predajca vráti kúpnu
cenu kupujúcemu rovnakou formou, ako bola uhradená kupujúcim. Hodnota
vrátených darčekových certifikátov kupujúcemu však nesmie byť vyššia ako hodnota
darčekových certifikátov zaplatená kupujúcim pri kúpe tovaru. Ak by vrátenie
darčekových certifikátov z objektívnych dôvodov nebolo možné, najmä preto, že
predávajúci nemá k dispozícii darčekové certifikáty v potrebnej výške, predávajúci
poskytne kupujúcemu peňažnú náhradu.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Tovar zostáva majetkom predávajúceho až do úplného zaplatenia kupujúcim.
Tovar sa považuje za dodaný prevzatím tovaru pri osobnom odbere alebo okamihom
jeho odberu dopravnou spoločnosťou.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme
tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci
umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)
8.1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu
bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis budú kupujúcemu v
prípade potreby poskytnuté na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok.
8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
8.4. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady,
pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.5. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý
vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň
záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.6. Kupujúci je oprávnený vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru.
8.7. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po
predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, a návodu oprávnenému
zástupcovi predávajúceho spolu so záručným listom, resp. dokladom o zaplatení,
ktorý zároveň slúži ako záručný list.
8.8. Reklamácie vybavuje predávajúci písomne alebo elektronicky. Ak tovar vykazuje
vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho v súlade
s ust. § 18 ods. 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov (ďalej len "Zákon") tak, že doručí tovar vrátane príslušenstva do sídla
predávajúceho, a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a tento doručí poštou
spolu s reklamovaným tovarom na adresu DoorMont s.r.o. , Nitrianska 372/209, 951 13 Branč,
alebo formulár na uplatnenie reklamácie doručí elektronicky. Pri uplatnení reklamácie
je kupujúci povinný predložiť záručný list (ak bol vydaný), doklad o zakúpení tovaru
(resp. o zaplatení kúpnej ceny) v prípade ak slúži ako záručný list. Podobu formulára
určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci
je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Tovar zaslaný na
dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci odporúča kupujúcemu reklamovaný
tovar poistiť. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť
predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho
predávajúcemu,
2. doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva od kupujúceho
predávajúcemu,
3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho
predávajúcemu, ak ich kupujúci obdržal.
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a ktorý
je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
1. doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie od kupujúceho
predávajúcemu,
2. vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou určenou
predávajúcim, ktorá o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie,
3. doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho
predávajúcemu, ak ich kupujúci obdržal.
Reklamačný formulár je možné stiahnuť tu (kliknutím sem sa Vám zobrazí
reklamačný formulár). Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia
reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť na adresu
DoorMont s.r.o. , Nitrianska 372/209, 951 13 Branč, ak predávajúci alebo určená osoba neurčí inak
(napr. dopraviť tovar priamo určenej osobe). V prípade akýchkoľvek nejasností sa
obráťte na predávajúceho na číslo +421 948 756 949, +421 948 756 848, prípadne na e-mail:
8.9. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek svojej prevádzkarni, v
ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby v
súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
8.10. V mieste určenom podľa bodu 8.9 týchto všeobecných obchodných podmienok
na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby
poverenej vybavovať reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
8.11. Kupujúci je povinný reklamovať chyby tovaru u predávajúceho bez zbytočného
odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie
chyby.
8.12. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru v súlade s
ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z
ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný
potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však
spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa
nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným
spôsobom.
8.13. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a
ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba
povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v
zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru,
najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie
však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí
lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku
reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma
zmluvnými stranami (e-mailom a doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu
spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru
uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci
vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska
vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska
určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov
na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej
zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v
doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné
posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v
doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba
neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova
uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako
aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu
nemožno zamietnuť.
8.14. Záruka sa nevzťahuje na chyby, o ktorých bol kupujúci v dobe uzatvárania
zmluvy upozornený predávajúcim, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za
ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.15. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za
bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.16. Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:
1. nepredložením záručného listu, príslušenstva, dokumentácie tovaru, alebo
dokladu o zaplatení v prípade, že slúži ako záručný list
2. neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
3. uplynutím záručnej doby tovaru,
4. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
5. používaním alebo skladovaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú
svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému
prostrediu,
6. neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
7. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými
normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
8. poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
9. poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
10. neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom,
statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
11. zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov:
1. odovzdaním opraveného tovaru,
2. výmenou tovaru,
3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.18. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o
vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo
donáškovej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
8.19. Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná
záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na tovare,
na jeho obale alebo návode uvedená v súlade s ďalšími právnymi predpismi lehota na
použitie tovaru, skončí sa záručná doba uplynutím tejto lehoty. Vada tovaru a nároky
vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím
záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
8.20. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať
tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.21. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe
pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru
za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
8.22. Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok
na uplatnenie záruky podľa bodu 8.16 týchto všeobecných obchodných podmienok,
bezplatné.
8.23. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných
podmienok nasledujúcim spôsobom:
1. predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
2. predávajúci chybný tovar vymení.
8.24. Pokiaľ ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú
odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia
tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví v
závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a
obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
1. výmenou tovaru za tovar iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických
parametrov, alebo
2. v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví
reklamáciu vystavením dobropisu na chybný tovar.
8.25. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári na
uplatnenie reklamácie.
8.26. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje
výskyt jednej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
8.27. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje
výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných chýb súčasne.
8.28. Pre účely reklamácie sa za dobu, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy
nemôže kupujúci pre chyby tovaru riadne užívať tovar, považuje doba, ktorá tvorí
spolu viac ako 180 dní.
8.29. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie chyby tovaru je po tom, ako
využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie chyby tovaru podľa bodu
8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok, vyčerpané a bez ohľadu na
výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú chybu (nie
chybu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.30. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené
zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená,
môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom
súdu.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Predávajúci prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia
zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä
použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných
údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo
funkčnosť jeho informačných systémov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov. Kupujúci súhlasí so spracúvaním jeho osobných údajov v zmysle
týchto pravidiel (kliknutím sem sa Vám zobrazí Ochrana osobných údajov).
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy, nemožnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy
10.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania
zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny,
ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého
úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar
zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je
uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite
informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej
zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom,
aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho
dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým
kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci je oprávnený
odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do 10
pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.
10.2. Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia
dôvodu za podmienok upravených zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar
rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom
„kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho
vrátiť predávajúcemu. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď
kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti
objednaného tovaru, alebo ak sa
- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého
dodaného tovaru
10.3. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas
a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru.
10.4. Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy
v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo
prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na adresu
DoorMont s.r.o. , Nitrianska 372/209, 951 13 Branč. Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné stiahnuť
tu (kliknutím sem sa Vám zobrazí formulár na odstúpenie od zmluvy).
10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od
zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok
musí obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru,
dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa
spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má
predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, dátum.
Kupujúci je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar
spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu
o kúpe, dokladu o zaplatení (v prípade ak slúži ako záručný list) a pod. a to zaslaním
alebo privezením na adresu predávajúceho DoorMont s.r.o. , Nitrianska 372/209, 951 13 Branč. Tovar sa musí vrátiť v pôvodnom nepoškodenom obale, tovar nesmie byť použitý, tovar nesmie byť
poškodený. Odporúčame tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
10.6. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková
zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
10.7. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj
pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od
zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie
od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
10.8. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré
kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu
vrátane nákladov na doručenie tovaru alebo sa bude postupovať v zmysle bodu 6.7.
týchto všeobecných obchodných podmienok zaslaním darčekového certifikátu na
adresu kupujúceho. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné
náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi
nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný
spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní
odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od
kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci
pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim
na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne
ďalšie poplatky. Namiesto vrátenia platby si môže kupujúci podľa dohody
s predávajúcim vybrať iný tovar.
10.9. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa bodu 10.8.
týchto všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako mu je tovar od kupujúceho
doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu. Platba
za zakúpený tovar bude teda predávajúcim uhradená kupujúcemu až po doručení
vráteného tovaru späť na adresu uvedenú v bode 10.4. týchto všeobecných
obchodných podmienok alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru
späť podľa toho, čo nastane skôr.
10.10. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 10.2. týchto
všeobecných obchodných podmienok a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý
a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v
dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči
kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia
tovaru do pôvodného stavu resp. právajúci má právo požadovať od spotrebiteľa
preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
10.11. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať
späť alebo odovzdať predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane
dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení (ak slúži ako záručný list)
a pod.
10.12. Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Priame
náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa
dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od
veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od
cien za ktoré kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby.
10.13. V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v bodoch 10.4.
a 10.5. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie
je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby
podľa bodu 10.8. týchto všeobecných obchodných podmienok kupujúcemu a zároveň
má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
10.14. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto
súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak
došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na
finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po
dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia
zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena
závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré kupujúci výslovne požiadal
predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je
predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo
údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si
tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak
spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a
predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom
automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s
činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť
tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol
riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
zmluvy.
10.15. Pri vystavení dobropisu môže byť od kupujúceho vyžadovaný k nahliadnutiu
platný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv kupujúceho
a preukázania sa. Predložením občianskeho preukazu k nahliadnutiu kupujúci súhlasí
so spracovaním osobných údajov v zmysle zák. č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných
údajov v znení neskorších právnych predpisov uvedených na občianskom preukaze
a to po dobu nahliadnutia naň.
10.16.Kupujúci je oprávnený stornovať objednávku bez udania dôvodu najneskôr do
12 hodín od jej odoslania a to zaslaním e-mailu resp. tel. kontaktom. O prijatí storna
Vám zašleme e-mail. Po uplynutí 12 hodinovej dobe začne predávajúci objednávku
kupujúceho realizovať ako záväznú. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť
objednávku, alebo jej časť v prípade, že nie je možné z technických príčin tovar dodať
v požadovanej lehote, tovar sa už nedodáva alebo nevyrába, alebo sa výrazným
spôsobom zmenila cena zo strany dodávateľa (výrobcu) tovaru. V prípade, že táto
situácia nastane, bude predávajúci ihneď kontaktovať kupujúceho za účelom dohody
o ďalšom postupe. Ak kupujúci zaplatil preddavok, bude mu tento prevedený späť na
účet alebo adresu do 14 pracovných dní. V prípade storna objednávky kontaktujte
predajcu: na čísle +421 948 756 949, prípadne na e-mail: info@doormont.sk
11. Alternatívne riešenie sporov
11.1. Kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou
o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil
jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak
predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní
odo dňa jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi
alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3
zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to napr.
Slovenská obchodná inšpekcia, pričom kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať
subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. E-mailový
kontakt na predávajúceho info@dooemont.sk . Kupujúci – spotrebiteľ pri podaní návrhu
postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi
kupujúcim - spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy
resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva
alternatívnym riešením sporov, musí presahovať sumu 20,- eur. Subjekt
alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od kupujúceho - spotrebiteľa poplatok
za začatie alternatívneho riešenia sporu najviac sumu päť eur vrátane dane z pridanej
hodnoty, a to najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia
sporu.
11.2. Kupujúci - spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online
(ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci -
spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je
dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr . Kupujúci - spotrebiteľ pri
predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti.
Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu
alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci - spotrebiteľ môže priložiť
dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Predávajúci sa kupujúcemu zaväzuje, že cena za tovar v čase jeho objednávky
sa nezmení, za odoslanie tovaru v rámci dohodnutej dodacej doby. Predávajúci
nezodpovedá kupujúcemu za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú udaním
nesprávnej adresy kupujúceho.
12.2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej
zmena musí mať písomnú formu.
12.3. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa
považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) podľa bodu
5.8. týchto všeobecných obchodných podmienok do dňa vrátenia tovaru
predávajúcemu, resp. odovzdaním tovaru kuriérovi za účelom jeho prepravy
predávajúcemu.
12.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná
najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.
12.5. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa
vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z. z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej
kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov,
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č.
122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej
na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o
zmene a doplnení niektorých zákonov.